9:37 minuter av ditt liv och du vill inte vara en människa längre.

Läs detta jag har att säga.
Varje gång små korta klipp och rubriker dyker upp på nyheterna om djur som behandlas så brutalt och illa att det knappt går att föreställa sig, mår jag dåligt,  nej jag skäms över att vara människa. Att vara samma art som dessa varelser som utför det.
Allt från lamm som får päls och hud bort skuret utan bedövning till det senaste - masslakt av delfiner.

Det är en direkt order. Offra 9 minuter och 37 sekunder av ert liv, för det här är värre än den värsta skärckfilm. Hur kan en jävla människa, en idiotisk jävla människa, göra något sånt här!? Hur fan kan någon vara så sjukt jävla dum, hur i helvete kan någon göra detta kallhjärtade?

Hur fan kan man glatt gå hem till sin familj, hälsa på sin hustru och barn, med gott samvete, efter att huggit ihjäl delfiner?
Jag kan inte förstå det. Jag kan inte förstå att någon idiot kan göra så.
Jag önskade jag vad var som helst utom en människa nu. Hur fan kan göra så, mot en varelse som inte kan försvara sig? Mot en varelse som är nyfiken och lekfull, och vill hälsa på dig? Hur fan kan man?

Ni får gärna tycka jag överreagerar. Men det är är sanning. Detta händer var ända jävla år, var ända jävla dag händer något liknande runt om i världen.

Detta är nog det ända som får mig att vilja döda. Döda människor som gör så, för att försvara dessa stakars stakars djur. Och då blir jag en idiotiskt mördare. Men hellre är jag en jävla människo-mördare än sitter hemma och bara ser på.

Jag är så jävla arg. Så förbanad. Så jävla besviken på människan. Hur fan kan man göra sånt?? Tänk på det, det är så jävla sinnessjukt. Varför, varför, varför???

Hur jävla lat får man vara? (se klippet så förstår ni vad jag menar.)

SE KLIPPET. Det är inte ens 10 minuter av Ditt liv. Det är sjukt.
Måste skriva det med, känsliga tittare VARNAS! Och det menas verkligen.

http://nyhetskanalen.se/1.1333105/2009/11/13/kampar_mot_blodig_industri

Jag är så arg så jag skakar. Jag klarar inte av sånt här. Jag kan inte förstå det, hur fan kan man göra något sånt?

Nu ska jag inte skriva mer, jag har varit riktigt glad idag. Tills jag såg det här. Ni får ursäkta alla svordomar men jag är, i ärlighetens namn, så jävla arg, förbanad, jag vet inte vad.


Jaha, nu har jag ett stall att mocka, trevligt klockan 12 en fredags natt..



Kommentarer
Postat av: amanda

såg det på nyheterna, blev besviken på den art man tillhör. man såg ett rött hav, höll på att gå isär. värsta var att man själv kände sig skyldig till det (förstår inte varför?) och hörde du ursäkten till varför de dödar dem?! något av det dummaste och idiotiska jag någonsin har hört! dessutom, finns det verkligen inget annat man kan leva på? varför kan vara så desperat att döda, döda en delfin för en miljon kr? jag trodde vi människor hade en medfödd moralkänsla.. i alla fall tillräckligt med hjärnkapacitet för att skilja rätt och fel!

2009-11-14 @ 00:53:00
URL: http://smilemaker.blogg.se/
Skriv en kommentar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0